פרארי לאברכים • רונן גרוס בודק את שוק רכבי היוקרה

    אסתי חדד Comments Off on פרארי לאברכים • רונן גרוס בודק את שוק רכבי היוקרה
    16:05
    06.05.24
    קובי פינקלר No Comments on המבצע הצבאי בטול כרם: מחבל חוסל, מטענים הושמדו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאת: רונן גרוס, מגיש תכנית הכלכלה ממונות
    צילום: רועי קנטן ורונן גרוס
    טכנאי שידור: רועי קנטן

    התלבטתי קשות אם לקיים את הסיור הזה, אחרי הכל כמה ממאזינינו מסוגלים לרכוש אוטו במחיר של דירת גג +6 חדרים בבני ברק? (שני מליון שש מאות)…

    מצד שני כמה ממאזינינו יוכלו להיכנס לאולם התצוגה? הרי גם שם קיימת סלקציה ולא כל אחד יכול להיכנס ולשזוף במו עיניו יצירת אומנות יקרה זו. לכן החלטתי להתייצב במקלי ותרמילי ולהיות שליח נאמן של ק"ק רדיו קול חי.

    רונן נכנס לאולם התצוגה של פרארי ומתחיל להסתנוור:
    [audio:/wp-content/uploads/2012/06/mamonot_ferrari_siur_03.06.12.mp3|titles=mamonot_ferrari_siur_03.06.12]

    אין ספק שעבור כל חובב רכב השם פרארי מעביר אסוציאציות שונות, כמו למשל 0-100 ב3 שניות, מהירות מקסימלית של 340 קמ"ש, ז"א שלאיצקוביץ אפשר להגיע ממש כשמתחילים "אשרי", אין מצב שתגיע לקדושה, אתה בין העשיריה הראשונה…

    מצד שני עם כל הפקקים והרמזורים איפה נוסעים במהירות כזאת? ורק להחנות אותה והסקרנים וכל היום להוריד עין הרע.

    מחממים מנועים, וגם עופרת כדי להוריד עין הרע…

    ואז אתה מגיע לרגע האמת, אחרי שישבת בכסא העור של הנהג, מי יודע כמה פרות הרגו בשביל מכונית אחת (הדה-שבו עור, הכסאות עור, ההגה עור, הידיות והדלת עור) מדובר בעדר גדול שפשוט נטבח ונשחט על קידוש פרארי. אתה מבין שבעצם זו מכונית שמראה שלימות מה היא, אבל, שלא ניתנת כמעט לקיום ביום יום.

    עדר שלם נמצא בעור של הרכב אבל אין זכר לריח הפרו

    אין ספק שמי שיכול להוזיל מכיסו סכום כזה הוא כבר אחרי רכישת בית חלומות למשפחתו, דירות לילדים וגם לנכדים, ועכשיו עם המצב הקשה בבורסה החליט להשקיע ביצירה מוטורית שייתכן ובעוד 20 שנה תהיה שווה פי עשרה.

    בסופו של דבר, הפרקטיקה היא שעושה את החיים קשים, מקום לילדים אין, רק לך ולאשתך, את הקניות ליום שישי תצטרך לקבל בעזרת משלוח (אלא אם קנית קילו גרעינים וזה מספיק לך), ואת רישיון הנהיגה שלך תצטרך לשמור טוב טוב בעזרת ה', כי באוטו כזה מאוד קל לאבד אותו.

    אם השוטר הצליח לתפוס אותך (שזה בלתי אפשרי), או שמצלמת המהירות הצליחה לצלם אותך (ולדעתי במהירות כזאת זה יוצא מטושטש), ורוב הסיכויים שבסוף המאזדה מאחוריך תתפס…

    לסיכומו של דבר הלב מחסיר פעימה ממכונית כזאת, ומתנהלת מלחמה עזה בין הראש ללב כי הפרארי היא אגדה בפני עצמה. זה לא עוד רכב, זו לא עוד נסיעה, זה חלום שאם אתה חגור היטב (מבחינה פיננסית) אז נכנסת לדבר הכי קרוב למכונית מירוץ ולשלימות מוטורית בעבודת יד עם הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר.

    אבל בסוף היום, לאחר שנהמת המנוע שקטה, האזעקה הופעלה ואתה עולה על יצועך, אתה מבין שישנם חלומות שכנראה לא יתגשמו וטוב שכך, על מה נחלום אם הכל יהיה במציאות?

    "חלמא טבא חזיתא"

    ראיון עם זוהר אלון מנכ"ל 'אוטו איטליה':
    [audio:/wp-content/uploads/2012/06/mamonot_ferrari_reayon-mankal_03.06.12.mp3|titles=mamonot_ferrari_reayon mankal_03.06.12]

    לעבודה כאן לא מגיעים עם סובארו חבוטה יד שלישית



    0 תגובות